Pages

Subscribe Twitter Facebook

torsdag 9. september 2010

Jeg sitter ikke feil!

I en Svensk undersøkelse kommer det frem att 9 av 10 Svensker har feil sittestilling når de kjører bil.
Og det er vel grunn til å tro att det samme gjelder for oss Nordmenn. Men jeg er egentlig ikke overrasket fordi jeg har ofte sett eksempler på feil sittestilling.
Den største feilen noen gjør er ikke å bruke bilbelte, utrolig egentlig att noen fremdeles gjør dette.(Taxi-sjåfører inkludert)
Feil nummer to jeg vil peke på er avstand frem til ratt, når du sitter med ryggen godt plantet i setet skal håndleddet ligge rett over toppen på rattet. Så er det nakkestøtten folk slurver med, den skal jo passe rett i bakhodet på deg.

Neste feil er rattgrep, hold alltid to hender på rattet i kvart på tre posisjonen. Så er det seteryggen, ikke kjør slik att det ser ut som du ligger å kjører! Du skal faktisk sitte så rett som mulig....Siste ting er beina, de skal aldri være rett men ha en lett vinkel forover.

Ikke for å skryte men jeg har helt siden jeg tok førerkort har jeg alltid fokusert på å ha en korrekt sittestilling. Og etter å ha kjørt litt bil på bane er jeg ikke i tvil om att det har noe for seg!

Hvordan er det med din kjørestilling?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar