Pages

Subscribe Twitter Facebook

lørdag 3. juli 2010

Lite søvn samme som promille?

Er du uten søvn i 24 timer tilsvarer dette 1 i promille hevder NAF.

Er det virkelig så? Tja i kortere perioder kanskje....De fleste av oss som kjører bil har vel opplevd å bli trøtt når man kjører litt lengre turer.
Det verste som kan skje er viss man dupper av et lite øyeblikk og så havner over i den andre kjørebane, det kan få katastrofale følger om man kolliderer front mot front.

Selv bruker jeg da gjerne å ta meg en kaffekopp evt stoppe og strekke litt på beina og få meg litt frisk luft. Ser noen også anbefaler att man skal ta seg en liten lur men det får ikke jeg til ihvertfall, for har man først parkert bilen og skal prøve og sove litt er jeg blitt lys våken.

Så det beste er nok å være skikkelig uthvilt før man legger ut på lengre turer og legg inn pauser med jevne mellomrom. Tenk på dette nå som sommerferien er over oss! Les også: Tips som gjør bilferien bedre



Nå har jeg registrert meg på Bloggurat.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar